معرفی سگ نژاد افغان هاند

این سگ اشرافی با بدنی بلند و صورتی بلند و کشیده که در گذشته در شکار مورد استفاده قرار می گرفته است . گردن بلندو قوی، پوزه سیاه و چشمهای بادامی با نگاه معنی دار آن را از سایر سگها متمایز می کند. این نژاد پاهای بلند وصاف و در انتها بزرگ و پوشیده از مو دارد موهای سگ افغان هاند بلند و ابریشمی که بیشتر به رنگ شنی می باشد و لی رنگهای مختلفی در این نژاد وجود دارد. دم آنها به همراه یک فر در انتها ، اما بصورت حلقه در پشت بدن حیوان قرار نمی گیرد.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
686 مشاهده شده 10 دقیقه مطالعه
معرفی سگ نژاد افغان هاند

معرفی سگ نژاد افغان هاند


درود به شما همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین. اگر شما هم جز افرادی هستید که علاقه ی زیادی به سگ ها دارید حتما موضوع نژادها برای شما هم جالب خواهد بود.مجله کت داگ آنلاین سعی کرده است نژادهای مختلف سگ ها را بررسی کرده و مجموعه ای از مقاله های نژادهای مختلف جمع آوری کرده است. در این مقاله نژاد افغان را به شما معرفی خواهیم کرد باما همراه باشید.


نژاد سگ افغان هاند (Afghan Hound)

لقب این نژاد در بیشتر منابع پادشاه سگها می باشد .

این سگ اشرافی با بدنی بلند و صورتی بلند و کشیده که در گذشته در شکار مورد استفاده قرار می گرفته است . گردن بلندو قوی، پوزه سیاه و چشمهای بادامی با نگاه معنی دار آن را از سایر سگها متمایز می کند. این نژاد پاهای بلند وصاف و در انتها بزرگ و پوشیده از مو دارد موهای سگ افغان هاند بلند و ابریشمی که بیشتر به رنگ شنی می باشد و لی رنگهای مختلفی در این نژاد وجود دارد. دم آنها به همراه یک فر در انتها ، اما بصورت حلقه در پشت بدن حیوان قرار نمی گیرد.


مشخصات سگ نژاد افغان هاند

دسته بندی نژاد: سگ تازی یا شکاری

قد: ۷۸ تا ۶۸ سانتی متر

وزن: ۲۶ تا ۳۴ کیلو گرم

طول عمر: ۱۰ تا ۱۲ سال

 


نکات و ویژگیهای خاص نژاد سگ افغان هاند

چون به صورت ذاتی غریزه شکار دارند آموزش آنها برای نگهداری در خانه را مشکل می سازد و باید زمان طولانی و بردباری زیادی برای آنها در نظر گرفته شود. و به خاطر روحیه حساس آنها باید آموزشها را مهربانی به آنها آموخت.

نظافت و آرایش آنها دشوار و هزینه بر می باشد و مهمترین نکته ای است که قبل از سرپرستی باید به آن توجه کنید.

سگ افغان هاند تحمل درد کمی دارد و یک زخم جزئی برایش دردسرساز میشود .

سگهای افغان هاند بسیار حساس هستند و نسبت به رفتار خشن نا آرام می شوند.

باید توجه داشت هرچند این نژاد خوب و با کودکان مهربان هستند ولی بهتر است از تولگی با کودکان بزرگ شود.

به سرعت با غریبه ها خو نمی گیرد و تبدیل به یک سگ نگهبان می شوند.

 


تاریخچه نژاد افغان هاند( Afghan Hound)

در قدیم از این سگ برای چوپانی و شکار استفاده می شده و در مقبره های قدیمی کشور افغانستان نگاره های مربوط به چهار هزار سال پیش از آنها وجود دارد. در مصر باستان هم بارها نام او در پاپیروس های قدیمی آورده شده است.امروزه در اروپا و انگلستان به خاطر ظاهر زیبا و منحصر به فرد در خانه های اشرافی و به عنوان یک سگ لوکس از آنها نگهداری می شود.

 

مشکلات و سلامتی نژاد افغان هاند ( Afghan Hound )

آنها سگهای سالمی هستند هرچند تحمل درد را ندارد و با کوچکترین مشکل و دردی غذا نمی خورد. هنگام خرید یک توله سگ باید حتما از سلامت پدر و مادر توله آگاه باشید و مراقب بیماری های ارثی مانند دیسپلازی مفصل ران، دیسپلازی آرنج، کم کاری تیروئید و بیماری فون ویلبراند باشید .

آلرژی با علاثمی مانند عطسه، ترشحات چشم و ترشحات بینی، خارش، ریزش مو و بی حالی. که بر اساس نظر دامپزشک با یکی از این راهها مانند محدودیت های رژیم غذایی، داروها و تغییرات محیطی درمان می شود.

بیماری سرطان که علایم خودش را با تورم غیر طبیعی، درد ، خونریزی از هر نقطه باز بدن و مشکل در تنفس نسان می دهد.

بیماری آب مروارید نوجوانان که در بعضی موارد باعث کوری در سگ می شود.



نگهداری و مراقبت از نژاد افغان هوند (Afghan Hound)

دوست دارند که در داخل خانه و در کنار اعضا خانواده باشد. آنها در خانه آرام هستند . ولی مناسب آپارتمان نیستند. اما به طور طبیعی نیاز به حداقل 30 دقیقه ورزش روزانه دارند، یک پیاده روی در منطقه محصور شده برای او ایده آل است. افغان هاند، در فرار مهارت دارند ، طوری که از یک اسب می تواند پیشی بگیرد. اگر درست آموزش ببیند، از دستورات اطاعت می کند .

 

تغذیه نژاد افغان هاند ( Afghan Hound)

روزانه به ۲ تا ۲.۵ پیمانه از مواد غذایی خشک با کیفیت بالا ، بصورت دو وعده غذایی نیاز دارند .


آراستن نژاد افغان هاند (Afghan Hound)

به هفته ای یکبار استحمام نیاز دارد. زمانی که موها خشک است از شانه زدن خودداری کنید زیرا باعث آسیب رساندن و گره خوردن بیشتر موها می شود این نژاد دارای ریزش موی متوسطی است .

آنها نیاز به شانه زدن روزانه دارندو بهتر است توسط یک آرایشگر حرفه ایی انجام شود . یک بار در هفته گوش افغان هاند خود را پاک کنید این کار را با یک توپ پنبه مرطوب و پاک کننده انجام دهید . در صورتی که داخل گوش بوی بدی دهد یا قرمز باشد همراه با خارش، افغان هاند شما دچار عفونت گوش شده است.

افغان هاند نیاز به دو یا سه بار مسواک زدن دندان در هفته دارد تا مانع رشد باکتری شوید. برای جلوگیری از بیماری های لثه و بوی بد دهان، مسواک زدن روزانه پیشنهاد می شود .

ناخن یک یا دو بار در ماه باید کوتاه شود. اگر شما صدای پای آنها را بر روی زمین می شنوید یعنی ناخن آنها بیش از حد بلند شده است و باید کوتاه شود. بطور مرتب داخل دهان و گوش او را چک کنید. تا دچار عفونت نشود .

.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری